onsdag den 23. marts 2016

Jeg skal synge til skolekoncerten!

Hej alle. Dette vil blive et lille mini-indlaeg omkring skolekoncerten paa min skole. Jeg skal nemlig vaere med, og jeg kan slet ikke vente!

For nogle uger siden startede jeg til skolekor paa min skole. Vi har siden der, valgt nogle sange som vi skal synge allesammen, plus nogle solosange som enkelte medlemmer af koret valgte at ville optraede med alene. Og der i blandt, er jeg en af dem, som skal synge en solosang (maaske). Ikke engelsk, ikke bulgarsk.. En dansk sang! :D

I dag skal jeg faktisk til audition med den danske sang, for at hoere om jeg er god nok til at synge solo til koncerten. Emilia fra min klasse skal ogsaa vaere der, fordi de skal se, om hun ville klare sig godt som vaert.
Jeg vil rigtig gerne vise jer, hvordan koncerten kommer til at foregaa, saa jeg vil naevne de sange, som der er planlagt, skal synges. Saa kan i maaske gaette, hvilken sang jeg skal synge alene. xD

Mama Maria - The Italians
I'll be there for you - Fra Friends
Тръгнала е Рума мома - Ved ikke hvem der har skrevet den, det er en virkelig gammel sang.
I can't feel my face when I'm with you - The Weekend
I see fire - Ed Sheeran
Rasmus Seebach - Hjemloes  (Ja, du gaettede rigtigt xD)

Der kommer maaske flere sange til, eller maaske er der flere sange, men som jeg bare ikke kender til. (Nogen gange er det svaert at foelge med i hvad der sker, naar man ikke snakker perfekt bulgarsk)
Koncerten skal ikke foregaa paa min skole tror jeg. Det er der ikke plads til, saa det er nok i en stoerre bygning, som ogsaa har en scene. Det heller ikke en koncert, som det kun er eleverne osv der faar lov til at se. Hvis du man udefra, og at har en billet, saa kan man sagtens komme ind.

Jeg glaeder mig rigtig meget, isaer fordi at jeg ikke har haft mange skolekoncerter som dette foer, hvor jeg faar muligheden for at lukke min sangstemme. Det er jo nok de fleste jeg ved, at jeg elsker at synge, at jeg braender for det, men jeg har aldrig haft den store selvtillid i forhold til at synge for andre, saa jeg har nok ikke saa meget vist hvad jeg kan, som jeg ville oenske at jeg havde. Men dette er en perfekt mulighed for at synge foran en masse mennesker, komme af med den lille sceneskraek der kunne vaere tilbage, og maaske endda kunne goere det noget oftere. Det er i hverttfald det jeg haaber paa, kunne komme til at ske.

Det var alt jeg havde at fortaelle i dag, saa maa jeg haabe at auditionen gaar godt i dag. Og jeg skal nok huske at faa nogen til at filme koncerten, saa i kan se hvordan en bulgarsk skolekoncert foregaar! :)







1 kommentar: